Forretningsbetingelser

FORRETNINGSBETINGELSER

FORRETNINGSBETINGELSER FOR TEMPO RENGØRING
Gældende fra 01/01 – 2025


1. GENERELT

1.1 Nedenstående betingelser gælder for alle aftaler om levering af Tempo Rengørings varer og tjenesteydelser og finder anvendelse, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne. Når der i betingelserne er anført “Kunden”, svarer dette til de fysiske rammer, hvor opgaven/rengøringen finder sted, ligesom “Firmaet” svarer til Tempo Rengøring.

1.2 Firmaet forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser. Væsentlige ændringer vil blive varslet Kunden skriftligt med mindst én måneds varsel. Hvis Kunden fortsætter med at benytte Firmaets tjenester efter ændringerne, betragtes ændringerne som accepteret.

1.3 Kunden forstår og accepterer, at Firmaet kun leverer sine ydelser inden for de rammer og vilkår, der er angivet i disse betingelser og den specifikke serviceaftale.

1.4 Hvis en eller flere bestemmelser i disse betingelser skulle blive erklæret ugyldige eller ugyldige af en domstol, påvirker det ikke de øvrige bestemmelser, som fortsætter med at være gældende.


2. TILBUD OG INDGÅELSE AF SERVICEAFTALE

2.1 Firmaet fremsender tilbud og nærværende forretningsbetingelser. Tilbuddet er gældende i 7 dage fra tilbuddets dato. Når Kunden accepterer tilbuddet, fremsender Firmaet en serviceaftale til underskrift. Serviceaftalen skal underskrives og returneres til Firmaet, så en kopi kan opbevares.

2.2 Hvis opgaven bestilles uden forudgående tilbud, fremsendes enten en e-mail eller serviceaftale vedlagt generelle betingelser.

2.3 Firmaet er berettiget til løbende at foretage uvæsentlige ændringer i disse generelle forretningsbetingelser uden orientering af Kunden.

2.4 Såfremt Firmaet foretager væsentlige ændringer i de generelle forretningsbetingelser, varsles Kunden skriftligt 1 måned før ændringerne træder i kraft. Modtager Firmaet ingen indsigelser indenfor varslet, betragtes de ændrede betingelser som vedtaget.

2.5 Ændringer eller aflysning af en opgave skal meddeles Firmaet senest dagen før kl. 16:00. Ved for sen aflysning eller ændring opkræves Kunden det fulde beløb for opgaven som kompensation.


3. ADGANGSFORHOLD

3.1 Kunden placerer nøgler på aftalt sted eller i nøgleboks efter aftale med Firmaet. Enhver omkostning som følge af bortkomne nøgler erstattes ikke, herunder omkostninger til låsesystemer eller låsesmed.

3.2 Kunden skal oplyse Firmaet om ændringer i adgangsforhold. Kører Firmaet forgæves grundet manglende adgang, opkræves Kunden det fulde beløb for den planlagte opgave.

3.3 Kunden skal sikre, at Firmaet altid er korrekt informeret om alarmadgang, kodeord og alarmselskab. Firmaet kan ikke holdes ansvarlig for omkostninger relateret til alarmselskabets udkørsel, hvis Firmaet ikke er informeret om ændringer.

3.4 Kunden skal sørge for let tilgængelig strøm, lys og vand på stedet. Hvis sådanne forhold hindrer opgaven, kan Firmaet betragte opgaven som urettidigt aflyst og opkræve det fulde beløb.


4. VINDUESPOLERING

4.1 Vinduespolering udføres efter aftale og inkluderer alt nødvendigt udstyr leveret af Firmaet.

4.2 Kunden skal sikre fri og uhindret adgang til vinduerne på det aftalte tidspunkt. Manglende adgang medfører, at Kunden opkræves det fulde beløb for opgaven.

4.3 Vinduespolering faktureres efter endt arbejde. Betaling kan ske via MobilePay til nr. 40470 eller via faktura med en betalingsfrist på 3 dage.

4.4 For opgaver uden for trekantsområdet pålægges et kørselsgebyr efter gældende takster, medmindre andet fremgår af tilbuddet eller skriftlige aftaler.


5. SIKKERHED OG FORTROLIGHED

5.1 Oplysninger som alarmkoder, adresser og telefonnumre opbevares sikkert og videregives ikke til tredjepart.

5.2 Firmaet underretter relevante myndigheder, hvis der opstår lovpligtig underretningspligt, fx i relation til børns trivsel.

5.3 Alle medarbejdere hos Tempo Rengøring er underlagt tavshedspligt og skal behandle al information om Kunden, herunder eventuelle specielle ønsker eller forhold, som fortrolige oplysninger.


6. PRISER OG BETALINGSBETINGELSER

6.1 Alle priser er inkl. materialeforbrug, medmindre andet er angivet. Ekstraomkostninger, fx for særlige rengøringsmidler eller maskiner, faktureres særskilt.

6.2 Betaling sker via faktura pr. e-mail eller MobilePay til nr. 40470. Fakturaer forfalder til betaling inden for den oplyste frist. Ved forsinket betaling pålægges renter og rykkergebyrer i overensstemmelse med Renteloven.

6.3 Ved bortkommen faktura kan der opkræves et administrationsgebyr på 15,- DKK ekskl. moms pr. faktura.


7. SERVICEFRADRAG

7.1 Serviceydelser kan give ret til fradrag i henhold til den gældende lovgivning om servicefradrag. Pr. 2025 er det maksimale fradrag 17.500,- DKK pr. person over 18 år i husstanden.

7.2 Det er Kundens ansvar at sikre korrekt indberetning af servicefradraget. Firmaet fraskriver sig ethvert ansvar for Kundens indberetning og skatteforhold.


8. OPSIGELSE OG FORCE MAJEURE

8.1 Serviceaftaler kan opsiges af begge parter med 30 dages varsel.

8.2 Firmaet er ikke ansvarligt for manglende opfyldelse af forpligtelser som følge af force majeure, såsom naturkatastrofer, strejker eller pandemier.


9. BYGGEPLADSRENØRING

9.1 Byggepladsrengøring udføres under de betingelser, som er aftalt i serviceaftalen. Kunden skal sikre, at området er let tilgængeligt for Firmaet, så rengøringsopgaven kan udføres effektivt.

9.2 Hvis området ikke er let tilgængeligt, eller der er hindringer, som forhindrer udførelsen af opgaven, vil Firmaet opkræve det fulde beløb for opgaven.


10. FORSIKRING

10.1 Firmaet er forsikret for ansvar i forbindelse med skader, der måtte opstå under udførelse af arbejdet. Dette omfatter både skader på ejendom og personer, som måtte opstå som følge af uagtsomhed fra Firmaets medarbejdere.


11. FOTO/VIDEO TIL MARKEDSFØRING

11.1 Tempo Rengøring kan tage billeder eller videoer af opgaver før, under og efter udførelse med henblik på intern og ekstern undervisning, dokumentation eller markedsføring.

11.2 Alle billeder og videoer behandles i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesregler (GDPR). Det betyder, at:

  • Billeder og videoer må ikke indeholde oplysninger, der direkte eller indirekte kan identificere personer, ejendomme eller specifikke adresser uden forudgående skriftligt samtykke fra kunden.
  • Identificerbare elementer som husnumre, personlige genstande, ansigter eller unikke karakteristika vil blive sløret eller udeladt.

11.3 Hvis Kunden ikke ønsker, at billeder eller videoer af deres opgave bruges til markedsføring eller undervisning, skal dette meddeles Tempo Rengøring skriftligt før opgavens påbegyndelse.

11.4 Kunden har ret til at anmode om at få fjernet billeder eller videoer, der er blevet offentliggjort, såfremt det vurderes, at de overtræder gældende regler eller kundens privatliv. Tempo Rengøring vil behandle sådanne anmodninger uden unødig forsinkelse.


 

12. LOVVALG OG VÆRNETING

12.1 Tvister afgøres efter dansk ret med retten i Kolding som værneting.

 


 

Firmaet tager forbehold for eventuelle tastefejl, beregningsfejl eller misforståelser i de fremsendte dokumenter, tilbud og fakturaer. I tilfælde af fejl forbeholder Firmaet sig retten til at korrigere disse uden forudgående varsel. Kunden vil blive informeret om eventuelle rettelser i god tid.